Témahetek
- Pénzügyi és vállalkozói témahét
A PÉNZ7 2020-as pénzügyi témájú (Pénzügyi biztonság – ennek keretében korszerű pénzkezelés-digitális biztonság, valamint biztosítások – című) tanóráira a www.penz7.hu oldalról letölthető segédanyagok mellett ingyenes e-learninges felkészülési lehetőséget is biztosítunk, amelynek elérhetőségéről a programba regisztrált tanároknak e-mailben küldünk a későbbiekben tájékoztatást.
A programsorozattal kapcsolatban folyamatosan frissülő tájékoztatást olvashat a PÉNZ7 honlapján, a www.penz7.hu címen. Kérjük, hogy kövesse figyelemmel a PÉNZ7 kísérőprogramjait is (Nagy Diák Pénzügyes Teszt, Európai Pénzügyi Kvíz, Részvényfutam – online tőzsdejáték középiskolásoknak és tanáraiknak, BANK/CODE tanulmányi verseny).
- Digitális témahét:
Évről évre egyre fontosabbá válik, hogy a diákok már iskolás idejük alatt is részletesebben megismerkedjenek a tantárgyakban fellelhető digitális eszközök működésével, valamint azokkal az eszközökkel, amikkel az adott tantárgy oktatása sikeresebb. A mai világban szükséges digitális kompetencia megkérdőjelezhetetlen, hiszen lépten nyomon a digitális világ eszközeibe botlunk, gondoljunk akár a hétköznapi kommunikációt meggyorsító okostelefonokra.
Iskolánk informatika oktatásában folyamatosan benne van a digitális kompetencia fejlesztése. Az informatika tanárok mindent elkövetnek azért, hogy nem csak a NAT által előírt kötelező tananyagot oktassák, hanem további kiegészítésként a hétköznapok világára (a digitális világra is) felkészítést adjanak azáltal, hogy ezen új eszközöket is bevonják az oktatásba, akár saját példájukon (saját laptop, saját okostelefon használta révén).
További segédanyagok elérhetőek: http://digitalistemahet.hu
- Fenntarthatósági témahét
További segédanyagok elérhetőek: https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu
2017/2018. tanév
Pénzügyi és vállalkozói témahét: A Pénz7 program idén másodszor került megszervezésre iskolánkban, amelyben országszerte 1249 iskola, 1645 tanár és több, mint 200 000 diák vett részt. Ebben a tanévben öt tanár hét osztályban tartott órát az „Okosan a hitelekről!” témakörben. A diákok örültek annak a lehetőségnek, hogy a mindennapi élethez kapcsolódó, hasznos információkhoz juthattak és szívesen csatlakoznak jövőre is ehhez a témahéthez.
Digitális témahét:Az idei tanévben a szokásostól jobban nem vettünk részt a digitális témahét programjaiban. Az iskola tanárai így is a lehetőségekhez mérten folyamatosan használják az eszközöket (laptop, kivetítő, hangfalak, internet elérés) arra, hogy a tanóráikat színesebbé, élménygazdaggá tegyék felvéve a lépést a XXI. század követelményeivel. Iskolánk honlapja ilyenkor is folyamatos tartalom frissítésen esik át, valamint a nemrégiben indult Facebook oldalunk ilyen folyamatosan bővül (például az iskolai eseményekről készült fotókkal, valamint a régi fotók is átkerültek a könnyebb böngészés érdekében). A korábbi tanévben a témahét felelőse (Kassitzky Tamás) által javasolt ötletek idén is rendelkezésre áltak azok számára, akik nem tudnak több tanórát szánni a témahét megvalósítására:
Digitális témahét – Ötletcsomag
- Adunk GPS koordinátàkat, meg kell mondani egyáltalán mi ez, és hogy hova mutat (legyenek nevezetes helyek) – Földrajztanárral közösen
- Kapnak egy webcímet, amin egy letölthető zene van, ki szerezte (legyen klasszikus zene) – Ének tanárral közösen
- Számítógépes stratégiai játék 1 óra után ki a legsikeresebb – előre megadhatjuk a játékot, hogy gyakoroljanak
- Előadások – számítógép fejlődése, mobilok fejlődése, előadás módszerei – a számítógép, mint eszköz, a digitális hulladék helyzete (ÖkoSuli)
- Mobil képkirakás az udvaron (egy-egy színt mutatnak a kijelzők, de ábrázolhatna egy festményt felülről nézve) – Rajztanárral közösen
- Adott szöveg lepötyögése mobilon – gyorsasági verseny, ahol egy verset kell leírni – hibátlanul – Magyartanárral közösen
- Hírek az informatika világából állandó rovat a honlapra (akár úgy hogy a diák írja, a tanár csak lektorálja)
- OpenWIFI az iskolában – ami keződhetne a Digitális héten korlátozva a szünetekte (rendszergazda jogosultság szükséges)
- Felsőbb éveseknél laptop verseny (hol van a legtöbb, mennyi a tömegük, hány cm vastagok), akinek engedik behozza – Fizikatanárral, matektanárral közösen
- Alsóbb évesek a számítási teljesítménnyel és a memóriával, üres hellyel verseny (mobilos fotóval, teljesítmènymérő programmal igazolják)
- Minden héten egy fotó az iskola életéből (feltöltve, dokumentálva) – 25. év jegyében egy fotómontázs készülne